"Jævla russen..." er en setning som ofte går ut av de voksnes tunger.
Ryktet til russen har alltid vært ett problem opp gjennom tidene.
Hvordan kan vi bedre dette?
Oppgaven:
Bedre russen sitt rykte.
Denne oppgaven valgte jeg og løse ved og gi enn gave fra russen til folket; til barna, dama eller typen.
Jeg brukte tostegsmetoden ved og rett og slett kjøpe seg respekt fra denne generasjons pessimister.
Når jeg sier totstegsmetoden så mener jeg at russen gir enn gave til barna som forhåpentligvis vil snu litt på tankene og misnøyen med dagens russe tradisjoner og russen i helhet.
Jeg brukte barn og ungdom som kanal for og videreføre budskapet.
Budskapet er at russen gir noe tilbake til ungdommen etter at de tar så mye, som mange mener.
Målgruppene som denne reklamen er lagt til er barn og ungdom fra 6 til 18 år, men også personer mellom 30-50, eller andre aldersgrupper som er negative til russen.
Måten jeg skal treffe målgruppen på er med ett rødt russekort som vil få folk til og legge lett merke til det!
Jeg har lagt opp posteren min som ett russekort fordi det er noe barn og unge forbinner lett med russen, og kan derfor vite at det har med russ og gjøre uten at de nødvendigvis trenger og lese det som står på posteren. Rødfargen gjør at den er veldig lett og legge merke til når man går forbi på gaten.
Jeg har ikke sett noen andre russe reklamer, hverken på TV eller postere. Jeg tror at det derfor det er bra at russen kommer ut med en type markedsføring som gir noe til samfunnet. I klassen vår var det utrolig mange bra tiltak, som viser hva russen allerede gjør, som for eksempel bøssebæring.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar